Afspraak maken met de Kavelwinkel

Digitaal een afspraak maken met de Kavelwinkel

Je kunt digitaal een afspraak inplannen met een adviseur van de Kavelwinkel op een tijdstip dat jou uitkomt. Afspraken kunnen elke dag worden gemaakt (zonder afspraak: maandag- en dinsdagmiddag en donderdagavond). Je ontvangt een bevestigingsmail van de afspraak, een herinnering per sms, en je kunt de afspraak zelf ook wijzigen en/of annuleren.

Hoe werkt het?

1.     Ga naar Afspraak maken (website gemeente Almere)

2.     Kies de categorie ‘Zelfbouw / Kavelwinkel’

3.     Kies de afspraaksoort:

- Informatief: ik heb interesse in zelfbouw, maar nog geen kavel gereserveerd

Voor vragen over waar u kunt bouwen, welke kavel past bij uw woonwensen, wat zelfbouw kost, bouwregels (kavelpaspoort) en vragen over het reserveren van een kavel. 

- Informatief: ik heb een kavel gereserveerd

Voor vragen over bouwregels (kavelpaspoort), of uw bouwplan past op de kavel, het zelfbouwproces / de termijnen en het kopen van de kavel.
NB: Kies voor vragen over vergunningen de categorie 'Stadsbeheer Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH)'.

- Koopovereenkomst tekenen

Na 12 maanden verloopt de reserveringsovereenkomst, binnen deze periode maak je zelf een afspraak om de koopovereenkomst te ondertekenen. We nemen de inhoud van de koopovereenkomst door en je ondertekent deze. De afspraak wordt altijd 2 weken later ingepland vanwege interne voorbereidingen, hou hier rekening mee als je reserveringstermijn afloopt. Deze afspraak gaat alleen door als: 

  • de SRV-toets is goedgekeurd;
  • de Omgevingsvergunning is ingediend (dus niet per se verleend).

Vermeld s.v.p. de kenmerken (6-cijferig nummer) van beiden in het opmerkingenveld.  

Kavel reserveren?

Je kunt zelf digitaal een kavel reserveren met je DigiD. Op de pagina 'Procedure kavel reserveren' lees je precies hoe je dat aanpakt. 

Aangepaste openingstijden

Bekijk de afwijkende openingstijden.